ناجیان آب کشاورزی

همه باهم حیات را به زمین برگردانیم

ناجیان آب کشاورزی

همه باهم حیات را به زمین برگردانیم

بحران کمبود آب کشاورزی در نور

آهای آهای خبر داغ داریم ما

فرماندار نور:          
برای کم‌کردن بحران کمبود آب کشاورزی در نور چاره‌اندیشی شود

خبرگزاری فارس: فرماندار نور گفت: با توجه به شرایط جوی و عدم بارندگی مناسب، از نظر تامین آب کشاورزی و آب شرب با بحران مواجه هستیم که باید چاره‌اندیشی شود.



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالله ملکی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان نور بیان داشت: شهرستان نور از جمله مراکز تولید مهم محصولات کشاورزی در مازندران است.
وی عدم بارش نزولات آسمانی را موجب خشک شدن چشمه‌ها، چاه‌ها و کاهش آب‌های سطحی اعلام کرد و افزود: با این شرایط نیاز است با حساسیت بیشتری در حفظ آب‌های زیرزمینی و سطحی تلاش کنیم.
فرماندار شهرستان نور مدیریت بر منابع آبی را ضروری دانست و اظهار داشت: بازده پایین آبیاری در بخش کشاورزی به دلیل مشکلاتی از جمله عدم آگاهی، ضعف دانش فنی مناسب، شیوه‌های سنتی کشت و زراعت، عدم وجود شبکه‌های آبرسانی مناسب و نبود مدیریت مصرف آب موجب اتلاف منابع آب در کشور می‌شود.
وی افزود: با لایروبی شبکه آبرسانی می‌توان تا حد زیادی از هدررفت آب در هنگام آبیاری جلوگیری کرده اما راه حل اساسی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و حفظ منابع آب زیرزمینی استفاده از روش‌های نوین آبیاری است.
فرماندار نور اضافه کرد: با جایگزین کردن روش‌‌های نوین آبیاری به جای روش‌‌های سنتی در حفظ منابع آب زیرزمینی بکوشیم و اجازه دهیم آیندگان نیز از این گنجینه‌‌ها بهره‌مند شوند.
ملکی با اشاره به وضوح قانون در مورد تخلفات و برخورد با متخلفان، هرگونه فعل و انفعال در حریم رودخانه‌ها را منوط به هماهنگی با امور آب اعلام کرد و از شهرداران نیز خواست در حوزه شهری به ویژه سواحل نیز این امر را مدنظر قرار دهند.
وی با بیان حق سهم شهرستان از منابع آبی سد منگول، از امور آب خواست تا پیگیر سهم و حق شهرستان باشند تا بتوان پاسخگوی مردم بود.
فرماندار نور در پایان از وفاق، تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان تقدیر کرد و گفت: گزارش‌ها و دیدگاه‌های بیان شده حاکی از وفاق و تعامل بسیار خوب بین مسئولان شهرستان است که جای بسی شکر دارد و امیدواریم این همدلی موجب خدمات‌رسانی بیشتر به مردم و رضایت آنان شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد