ناجیان آب کشاورزی

همه باهم حیات را به زمین برگردانیم

ناجیان آب کشاورزی

همه باهم حیات را به زمین برگردانیم

آبیاری نوین مزارع کشاورزی به مرز یک میلیون هکتار رسید

 

استفاده از شیوه های نوین آبیاری مزارع کشاورزی به یک میلیون هکتار رسیده که در سال جاری برنامه ریزی برای افزایش جهشی آن پیش بینی شده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر صادق خلیلیان در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان وزارتخانه با اعلام این مطلب گفت: در دولت دهم بیش از 190 هزار هکتار آبیاری تحت فشار انجام شده که این میزان دو برابر مدت زمان مشابه آن است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در سال جاری در راستای طرح هدفمندی یارانه ها، اصلاح ساختار مصرف آب در بخش کشاورزی و افزایش بهره وری با رویکرد افزایش تولید، اشتغال و افزایش درآمد کشاورزی از الویتهای وزارت جهاد کشاورزی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه گزارشی از وضعیت بخش کشاورزی در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال 89 رشد تولید خوبی به ویژه در زمینه غلات و گندم داشتیم و نیازهای کشور در این زمینه از طریق تولیدات داخلی تامین شد.

خلیلیان ادامه داد: علیرغم طی کردن یک دوره خشکسالی در کشور میزان تولیدات در بخش کشاورزی از مرز 107 میلیون تن گذشت.

وی تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی، وزارت جهاد کشاورزی باید با تحرک و پویایی بیشتری نقش تاریخی خود را ایفاد کند.

همچنین در این مراسم حضرت آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، گفت: این نامگذاری ظرفیت خوبی را برای توسعه فعالیتهای بخش کشاورزی به ویژه در افزایش تولیدات کشاورزی فراهم خواهد آورد که باید با تلاش مضاعف از آن بهره لازم را ببریم که در نهایت موجب عزت اسلام و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد./


کد خبر: A-900115-02

 خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد