ناجیان آب کشاورزی

همه باهم حیات را به زمین برگردانیم

ناجیان آب کشاورزی

همه باهم حیات را به زمین برگردانیم

سیستم آب شیرین کن خورشیدی ساخته شد

به همت متخصصان داخلی سیستم آب شیرین کن خورشیدی ساخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهندس محمد مهدی محمدزاده تهرانی سازنده دستگاه آب شیرین کن خورشیدی گفت: کاربرد این سیستم آب شیرین کن در سکوهای نفتی و حاشیه های سواحل دریاها که به آب مناسب بهداشتی و شیرین دسترسی ندارند مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: قسمت های تشکیل دهنده این سیستم شامل: یک پمپ خلا 20 وات، فیلتر ذرات جامد، شیشه مخصوص کاربردهای خورشید، محفظه تبخیر و منبع ذخیره سازی آب و پنل های خورشیدی است.

محمدزاده با اشاره به اینکه این دستگاه مشابه خارجی ندارد تصریح کرد: از خصوصیات بارز این سیستم این است که با استفاده از یک پمپ خلا نرخ تولید آب شیرین را 70 درصد نسبت به نمونه های دیگر افزایش دادیم.

دستگاه آب شیرین کن خورشیدی در نمایشگاه بین المللی اختراعات الجزایر شرکت می کند

مهندس محمدزاده تهرانی در ادامه افزود: این سیستم آب شیرین کن طوری طراحی شده که بصورت شناور در آب و در کنار سکوهای نفتی باشد و فرآیند تولید آب شیرین را انجام دهد.

وی گفت: پنل های خورشیدی نصب شده روی دستگاه می تواند مستقل و بدون نیاز به هیچ منبع انرژی کار کند و بستگی به میزان تابش از 4تا5 لیتر در ساعت آب مقطر با خلوص بالا تولید کند.

سازنده این دستگاه خاطر نشان کرد: سیستم های اصلی دستگاه آب شیرین کن می تواند از چند سیستم و متصل به هم تشکیل شوند و کار آب شیرین کردن را انجام دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه این سیستم ایده جدیدی در کشور است تصریح کرد: برای تولید انبوه این دستگاه نیاز به مساعدت دستگاه های دولتی و وزارت خانه ها هستیم.

 
باشگاه خبرنگاران
۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۹:۱۴

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد