ناجیان آب کشاورزی

همه باهم حیات را به زمین برگردانیم

ناجیان آب کشاورزی

همه باهم حیات را به زمین برگردانیم

منطقه رضویه، میزبان بود

  

در این برنامه که با هدف بازدید از نحوه اجرای طرح در مناطق 47 گانه آموزش و پرورش در استان تدارک دیده شده بود، فخریان، مدیر کل اداره آموزش و پرورش، جعفری؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای، نیری؛ معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش، طاهری، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان ضوی و همچنین جمعی از همکاران این دو مجموعه حضور داشتند.

در ابتدای این بازدید، اعتمادی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه رضویه پس از بیان خیرمقدم به توصیف شور و نشاط دانش آموزان در نجات آب کشاورزی پرداخت و همچنین به توضیح مفاهیم والای آیات قرآن کریم در خصوص آب این مایه حیات بخش پرداخت.

در ادامه، فخریان؛ مدیر کل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی، نظام آموزش و پرورش را در کشور، بهترین، موثرترین شبکه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در کشور دانست و انتخاب قشر دانش آموز خصوصا مقطع راهنمایی تحصیلی را برای یادگیری مفاهیم نجات آب کشاورزی بهترین اقدام دانست و ابراز امیدواری کرد که همین دانش آموزان به واسطه یادگیری مفاهیم نجات آب کشاورزی، ناجی منابع طبیعی، و هر آنچه حیات انسان بدان وابسته است خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد مدارس بهترین مکان برای فرهنگ سازی هستند و هر جا بخواهیم فرهنگی ایجاد یا اصلاح شود باید ابتدا به سراغ مدارس برویم.

در ادامه برنامه جعفری، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، از دورخیزی جدید برای گسترش طرح های آموزشی و فرهنگ سازی در زمینه نجات آب یاد کرد. ایشان آغاز اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب را به طور همزمان در 6 استان در سال تحصیلی 90-89، گواهی بر اهمیت و موفقیت این طرح ارزنده بر شمرد.

در ادامه برنامه، گروه های سرود، نمایش، دکلمه و تئاتر به ارائه فعالیت های هنری خود با موضوع نجات آب کشاورزی پرداختند.


در پایان بخش اول برنامه حاضرین به میزبانی معلمان و دانش آموزان مدرسه دخترانه بنت الهدی، به بازدید از نمایشگاه آثار علمی، هنری و فرهنگی دانش آموزان و معلمان منطقه رضویه با موضوع نجات آب کشاورزی پرداختند. نشریه، روزنامه دیواری، مقاله، دست سازه (ماکت)، گزارش ناجیان آب و ... تنها بخشی از آثار ارزشمند دانش آموزان و معلمان با موضوع نجات آب کشاورزی در سال تحصیلی 90-89 بود.


پس از پایان بازدید، مسئولان شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش و همکارانشان برای تشکیل جلسه معارفه و رایزنی در خصوص اجرای طرح فرهنگی- دانش آموزی نجات آب کشاورزی در سال تحصیلی آتی به تصفیه خانه آب سد دوستی در جاده سرخس رفتند و در حاضیه جلسه به بازدید از فرآیند و تاسیسات تصفیه آب انتقال یافته از سد دوستی پرداختند.

این برنامه با حضور مهندس جعفری، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی؛ مهندس طاهری، معاون طرح و توسعه؛ مهندس محمدزاده، مدیر حفاظت و بهره برداری؛ مهندس دانش؛ مدیر روابط عمومی و میرقاسمی، فرزاد، خانم حیران و باقری به عنوان اعضای کمیته اطلاع رسانی  این شرکت، و همچنین فخریان، مدیر کل اداره آموزش و پرورش؛ نیری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش، روح بخش، رئیس گروه آموزش راهنمایی و هدایت تحصیلی؛ ابراهیم زاده، کارشناس گروه آموزش راهنمایی، اعتمادی، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه رضویه؛ خانم حسینی، کارشناس مسئول طرح نجات آب کشاورزی در منطقه رضویه؛ و بهنام، سمیعی، فشائی، خانم بی غم و قوچانیان؛ نمایندگان شرکت مشاور طرح فرهنگی نجات آب کشاورزی (آب کاوان آبانگاه) و سایر دست اندرکاران طرح در اداره کل آموزش و پرورش، شرکت آب منطقه ای و اداره آموزش و پرورش رضویه و جمعی از دانش آموزان و معلمان پرشور و پرتلاش در تاریخ 29 اردیبهشت 90 در شهر رضویه برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد