ناجیان آب کشاورزی

همه باهم حیات را به زمین برگردانیم

ناجیان آب کشاورزی

همه باهم حیات را به زمین برگردانیم

غرب وخشکسالی در ایران

 احمدی نژاد: غرب برای ایجاد خشکسالی در ایران برنامه ریزی کرده است  

رییس جمهوری امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح سد کمال صالح در استان مرکزی از طراحی و برنامه ریزی کشورهای غربی برای ایجاد خشکسالی در برخی مناطق جهان از جمله ایران خبر داد.
   
به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد که برای افتتاح سد و سامانه انتقال آب کمال صالح به اراک سفر کرده است، با اشاره به مقاله یک سیاستمدار غربی که از بحران آب در 30 سال آینده خبر داده و در آن از خشک شدن مناطقی از کره زمین از سمت ترکیه و ایران تا شرق آسیا سخن گفته است، افزود: محدوده ترسیم شده در مقاله این سیاستمدار غربی بخش هایی را شامل می شود که آن ها از تمدن سازی و فرهنگ آفرینی کشورهای این محدوده درهراسند.

احمدی نژاد با بررسی وضعیت بارش و تغییرات آب و هوایی در یک سال اخیر در منطقه آسیا و اروپا تصریح کرد: بر اساس اخباری که صحت آن در مورد وضعیت آب و هوا مورد تایید قرار گرفته است، کشورهای اروپایی با استفاده از تجهیزاتی خاص، به گونه ای عمل کرده اند که ابرها تخلیه شده و ابرهای بارش زا به کشوری های منطقه از جمله ایران نرسد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه این یک حادثه طراحی شده است، گفت: این موضوع از طریق مراجع حقوقی کشورمان پیگیری خواهد شد و این کار زشت نباید ادامه پیدا کند.

وی هدف کشورهای اروپایی را از انجام این اقدامات، ایجاد تنش و تخاصم در آب های مرزی کشورها عنوان کرد و افزود: اعتقاد دارم همان طور که پیش از این نیز اعلام شده بود، جنگ آینده جنگ آب است.

* تاکید بر سرعت دادن به مدیریت آب در کشور

رئیس جمهوری در ادامه سخنانش در مراسم بهره برداری از سد کمال صالح استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه کشور ایران در مناطق خشک و کم بارش قرار دارد، ضروری است سرعت مدیریت آب در کشور افزایش یابد.

احمدی نژاد، میزان متوسط بارش در سایر کشورها را 750 میلی متر در سال آبی بیان کرد و افزود: این میزان در ایران 250 میلی متر است که طی 10 سال اخیر با کاهش قابل ملاحظه ای همراه بوده است.

به گفته رییس جمهوری، وضعیت بارندگی در کشور طی سال های اخیر 179 میلیمتر افت داشته که موید کاهش 24 درصدی متوسط بارش در ایران است.

وی با تاکید براینکه ارزش آب بالاتر از ارزش انرژی و سایر کالاها است، تصریح کرد: بدون انرژی می توان زندگی کرد اما بدون آب زندگی ناممکن است.

احمدی نژاد، تکمیل شبکه انتقال آب و اجرای روش های درست مصرف را دو هدف مهم در حوزه زیر ساختی آب کشور برشمرد و گفت: با برنامه ریزیهای انجام شده تا پنج سال آینده باید تمام شبکه های انتقال و کنترل آب در کشور تکمیل شود تا در گام بعدی که مدیریت مصرف آب است، در کشاورزی، صنعت، سرب و سایر بخش ها به صورت عملیاتی درآید.

رئیس جمهوری، دو شیوه مهم در استفاده بهینه از آب را آبیاری تحت فشار و قطره ای بارانی دانست و تصریح کرد: طی پنج سال آینده، سیستم کشاورزی کشور باید تحت آبیاری تحت فشار قرار گیرد و در این زمینه برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه از نظر امکانات و نیروی انسانی در کشور مشکلی نداریم، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بهترین نیروی انسانی از نظر طراحی، ساماندهی و امکانات زیرساختی و فناوری در ایران وجود دارد به نحوی که برخی از پیمانکاران ایرانی در خارج از کشور در بخش های زیرساختی مشغول به فعالیت هستند.

احمدی نژاد با بیان اینکه باید از منابع به بهترین نحو استفاده و هزینه شود، گفت: در صورتی که در اجرای طرحی اعتبارات مورد نیاز به درستی هزینه نشود نه تنها هزینه اجرای طرح را افزایش می دهد بلکه باعث خراب شدن منابع ملی کشور نیز می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بخشنامه ای تحت عنوان ضوابط برنامه بودجه برای کنترل هزینه ها ابلاغ شد، افزود: کل بودجه مصرفی دولت در سال گذشته 89 هزار میلیارد تومان بود در حالی که شش هزار و 200 میلیارد تومان در هزینه های مصرفی صرفه جویی شد که این رقم بیش از کل بودجه آموزش عالی است.

رئیس جمهور یادآور شد: از ثروت باید عالمانه و درست استفاده کنیم تا بتوان راندمان و بهره وری را به خوبی محقق سازیم.

* افزایش 5/4 برابری فعالیت در دولت نهم و دهم

احمدی نژاد در بخش دیگری از اظهاراتش در مراسم بهره برداری از سد کمال صالح استان مرکزی، با بیان اینکه در سال 83، پنج هزار و 700 میلیارد تومان در تاسیسات زیربنایی کشور هزینه شد، گفت: این میزان در سال گذشته با افزایش 2/2 برابری به 21 هزار و 500 میلیارد تومان رسید و امسال این رقم به 47 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: از سال 83 تا کنون مجموعه فعالیت های انجام شده در زمینه تاسیسات زیربنایی بیش از 5/4 برابر شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم می شود در کشور 10 برابر گذشته کار و فعالیت عمرانی انجام داد چرا که همه ملزومات از جمله نیروی انسانی متخصص و مواد مورد نیاز در ایران وجود دارد.

احمدی نژاد همچنین از مسئولان وزارت نیرو خواست بدهی خود به کشاورزان منطقه که زمین و خانه های خود را در اثر بالا آمدن سد از دست داده اند، پرداخت کنند.
http://www.links.iranvij.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد