ناجیان آب کشاورزی

همه باهم حیات را به زمین برگردانیم

ناجیان آب کشاورزی

همه باهم حیات را به زمین برگردانیم

کمبود آب یک میلیارد نفر از ساکنان زمین را تهدید می کند

 همشهری آنلاین:
نتایج یک تحقیق علمی نشان می دهد بیش از یک میلیارد نفر از ساکنان کره زمین تا سال دو هزار و پنجاه با کمبود آب مواجه خواهند شد. 


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ در این تحقیق که آکادمی علوم آمریکا آن را انجام داده، آمده است "در حالیکه گرم شدن کره زمین، تاثیرات افزایش شهرنشینی را سرعت می بخشد، چنانچه در شهرهای بزرگ، استفاده از منابع آب با ضرباهنگ کنونی ادامه یابد،کمبود آب، تهدیدی برای بهداشت در برخی ابرشهرها محسوب شده و خطری جدی برای جانوران و گیاهان به شمار خواهد رفت و در مجموع، چنانچه روند شهرنشینی جمعیت کره زمین با سرعت کنونی به جلو برود، تا سال دو هزار و پنجاه، حدود نهصد و نود و سه میلیون نفر از ساکنان کره زمین که در شهرها سکونت دارند، روزانه به کمتر از یکصد لیتر آب برای ادامه حیات خود دسترسی خواهند داشت و این در حالی است که امروزه، آب مورد استفاده برای استحمام یک فرد، بیش از یکصد لیتر است".

دانشمندان می گویند : "اگر به بحران مذکور، تاثیرات منفی و مخرب گرم شدن کره زمین را نیز اضافه کنیم، یکصد میلیون نفر دیگر از ساکنان کره زمین نیز به همین مقدار آب دسترسی نخواهند داشت؛ البته اگرچه برای این بحران راه حل هایی وجود دارد ولی رسیدن به این راه حل ها، سرمایه گذاری های کلان را در زیرساخت ها و نیز استفاده بهینه از منابع آب را طلب می کند".

امروزه یکصد و پنجاه میلیون نفر از ساکنان کره زمین روزانه به کمتر از یکصد و پنجاه لیتر آب دسترسی دارند. این در حالی است که هر آمریکایی روزانه سیصد و هفتاد و شش لیتر آب مصرف می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد